preloader image

三宅砂織〈日本〉

『The missing shade 59-1』『Seascape (Suzu)』『Untitled』

Artist:Saori Miyake(JAPAN)
Title:“The missing shade 59-1”“Seascape Suzu”“Untitled”

img

Photo:Keizo Kioku

「大蔵ざらえ」をした家の船小屋で見つかった、木造船の部材と海にまつわる写真に触発された作品。木製の小屋に船の廃材を並べ、塩の結晶が降る映像を投影。そこに現在の風景を映したフォトグラムを組み合わせた。時代とともに変化しながらも守り伝えられてきた珠洲の人々の営みが、多声的に浮かび上がる。

This work, which revolves around an image of the sea and boats of Suzu, originated with photos and parts of an old wooden boat found dormant in the boathouse where the Okura Zarashi took place. The artist develops a video installation that combines photographs and photograms of past and present vessels in a space with old boat materials. We explore the “picturesque image” in our eyes and let it emerge in a multidimensional manner.

ARTIST

三宅砂織〈日本〉

Saori Miyake(JAPAN)

2003年ごろより、透明シートに複数のドローイングを描き、印画紙の上に重ね合わせて露光し、ドローイングの影を現像するというフォトグラムの制作を開始。人々の眼差しに時代を超えて内在する「絵画的な像」を多声的に抽出するという試みを展開している。
近年の展覧会に 2019年「MOTアニュアル2019 Echo after Echo:仮の声、新しい影」東京都現代美術館(東京)、2018年「第 20 回 DOMANI・明日展」国立新美術館(東京)、2017年「ArtMeets04 田幡浩一/三宅砂織」アーツ前橋・ギャラリー1(群馬)などがある。

Around 2003, she began producing photograms in which she draws several drawings on transparent sheets of paper which are then superimposed on photographic paper and exposed to develop the drawing’s shadows. An attempt is being made to extract a polyphonic "picturesque statue" of what is inherent in people's gazes. Recent exhibitions include the Museum of Contemporary Art Tokyo in 2019 "MOT Annual 2019 Echo after Echo: Summoned Voices, New Shadows" (Tokyo), the National Art Center in Tokyo in 2018 "20th DOMANI: The Art of Tomorrow Special Exhibition" (Tokyo) and Arts Maebashi Gallery in 2017 "Art Meets 04 Koichi Tabata/Saori Miyake" (Gunma).

これまでの作品

PREVIOUS WORKS

img

展示風景『Gerden(Potsdam)』
Photo by 森田兼次 

img

『The missing shade56-1』2019年